Siirry pääsisältöön

Muffinipäivä


Heräsin aikaisin aamulla huolimatta siitä että minulla oli vapaapäivä. Luulen että kroppani on alkanut tottumaan säännöllisiin kello seitsemän herätyksiin, ja haluaa minun pitävän niistä kiinni tulevaisuudessakin. 


Olimme sopineet ystäväni kanssa, että näkisimme iltapäivästä joten minulla oli runsaasti aikaa touhuta omia juttujani ennen sitä. Olen hieman opetellut kuvien editointia hyvän ystäväni/työkaverini avustuksella, ja tämä on taas yksi niistä asioista joissa harjoitus tekee mestarin. Tätä siis harjoittelin aamupäivän, ja noin kymmenen maissa lähdin hakemaan muutamia tuotteita ruokakaupasta, sillä olin päättänyt tehdä Daim muffinsseja tälle ystävälle, jota olin menossa tapaamaan. Näitä olen leiponut edellisen kerran joskus yläaste aikoina, joten minulle tuli myös hyvin nostalginen fiilis




Itse ohje on hyvin helppo ja löytyy myös kinuskikissan sivuilta, mutta itse olen sen aikoinaan löytänyt tästä leivonta kirjasta. Alun perin sen on saanut äitini joululahjaksi joskus monta vuotta sitten, mutta nyt sain sen lainaan että saan harjoitella leipomistaitojani. Itse olen todella paljon tykännyt näistä kinuskikissan ohjeista, sieltä löytyy sekä helppoja että haastavia ohjeita, ja niillä on mukava haastaa itsensä!

Ohjeessa neuvottiin leikkaamaan suklaapalat rouheeksi, mutta itse käytin siihen yleiskonetta joka rouhi ne puolestani. Käytän sitä melko usein sillä paloittelen sillä esimerkiksi myös sipulit ruokaa laittaessa, sillä silmäni alkavat vuotamaa inhottavasti. Se on siis ollut hyvin kätevä ja voin lämpimästi suositella sellaista jokaiselle joka kokkaa ja leipoo vähääkään enemmän!


Huomasin myös erittäin hyödylliseksi sen, että lusikoimisen sijan taikina laitetaan pursotinpussiin, ja sillä annostellaan vuokiin. Siten taikina ei tartu paperisiin vuokiin kiinni ja siirtele niitä pois paikoiltaan. Koska pussia voi olla hankala täyttää yksin, kannattaa pyytää joku avuksi pitämään sitä auki, tai sitten jos sinulla sattuu olemaan korkeaa vaasia mihin pussi mahtuu, sekin on oikein hyvä tapa täyttää se. Laitat vain pussin vaasiin, käännät yläreunan vaasin suun ympärille ja täytät. Itse totesin tämän erittäin helpoksi ja käteväksi tyyliksi!


Kun sain muffinit valmiiksi, päätin harjoitella hieman valokuvaustaitojani sillä sekin on yksi asia jossa haluan petrata ja edistyä. Ideoita katselin Pinterestistä ja kokeilinkin paljon erilaisia tyylejä jotka minun oli näin kotioloissa mahdollista toteuttaa. 

Illalla kun tulin ystäväni luota aloitin editointi urakan ja istuin koneen ääressä noin kaksi tuntia yrittäen päästä haluttuun lopputulokseen, siinä tosin onnistumatta. Manukin ehti jo siinä ajassa tulla kotia ja päätin että tätä on parasta jatkaa huomenna kun olen virkeämpi. 

Kävimme vielä Manun kanssa saunassa ja aloitimme erään leffan katsomista mutta aloin olemaan jo niin poikki etteivät silmäni meinanneet enää pysyä auki. Manu peitteli minut sänkyyn ja itse jatkoi varmaankin jonkun oman sarjansa katsomista ennen kuin tuli sänkyyn. 

Aloin heti aamulla tuumasta toimeen ja editoin uudella innolla kuvia ja lopputuloksen näettekin näistä yllä olevista kuvista. Olen niihin kyllä tyytyväinen, mutta tiedän myös että on vielä paljon opeteltavaa ja osattavaa, mutta onnekseni opetteluun löytyy aikaa! 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Elämäntapamuutos

Jossain vaiheessa elämää tulee se aika, kun et voikaan enää syödä ruokaa ja herkkuja samalla tavalla kuin nuorempana. Alatkin huomaamaan että hupsista, nehän jäävätkin sun kroppaan kiinni ja ennen kuin huomaatkaan, niin sulle on kasvanut pieni karkkimaha. Ja tämä on nyt sattunut minulle, ja taitaa olla aika alkaa tekemään asialle jotain. Ihan alkajaisiksi otin tietysti erittäin karmaisevat ennen kuvat, jotta voin vertailla lopputulosta (jos sellaista edes tulee). Tähän väliin on varmaan hyvä kertoa, että olen monta kertaa yrittänyt tehdä muutosta, liikkua enemmän ja muuta sellaista, mutta en ole koskaan oikein pystynyt pysymään suunnitelmissani. Mutta ehkä nyt kun kerron tämän suunnitelman koko internetille, on helpompi pysyä jämptinä. Olen ollut nyt syömättä siis minkään näköisiä karkkeja perjantain lauantain ja sunnuntain. Tänään minulla on ensimmäinen vapaapäivä, jonka olen päättänyt pyhittää niin sanotuksi cheat-päiväksi. Koska olen liian perso hyvälle, en ikinä onnistui

Jännittäviä uutisia!

 Minusta ei olekaan hetkeen aikaan kuulunut, osasyynä työt mutta myös minun yllätyksen takia. Olen viimeisien parin kuukauden aikana suunnitellut omia nettisivuja ja vihdoin ja viimein ne ovat valmiit! Siirrän siis kaiken blogi toiminnan sinne ja tämä blogi saa jäädä leijumaan tänne bitti avaruuteen. Uusien nettisivujen osoite on www.emiliakoivumaki.com  .  Menkäähän nyt siis tsekkaamaan niitä ja nauttikaa uudesta ulkoasusta!

Yhteinen elämä

Niin kuin jo aikaisemmassa kirjoituksessa teille jo vähän kerroinkin ja olette saattaneet Instagramista joitain kuvia nähdä, olen alkanut seurustelemaan erään Manun kanssa. Olemme tunteneet toisemme jo useamman vuoden ajan ja olemme olleet kavereita, mutta sitten kävikin ilmi että meillä on tunteita toisiamme kohtaan. Aluksi vain juttelimme kaikesta mahdollisesta mitä mieleen tuli ja huomasimme kuinka samanlaisia olemme. Meidän ajatukset tulevaisuudesta ja elämän "virstapylväistä" ja siitä milloin nämä tapahtuisivat, ovat hyvin saman tyylisiä. Koska kaikki loksahti meillä niin hyvin paikoilleen, olemme edenneet suhteessamme ehkä hieman vauhdikkaasti ja päädyimme melko nopeasti muuttamaan yhteen. Tällä hetkellä asumme uudenkarheassa rivitalokaksiossa rauhallisella perheystävällisellä alueella. Meidän yhteiselo on lähtenyt erittäin mukavasti käyntiin ja elämme sellaista rauhallista perhe-elämää, vaikkakin ensimmäinen kuukausi oli hieman yksinäinen. Kun irtisanoudun entisestä ty