Siirry pääsisältöön

Ystävänpäivä piilokakku

Eilen oli Manun ja minun ensimmäinen ystävänpäivä yhdessä, joten ajattelin sen kunniaksi leipoa kakun. Olen vain kerran aiemmin leiponut piilokakun ja se oli kuivakakku, joten odotin innolla että pääsen testaamaan tämän liivatekakun tekemistä. Ohjeen tähän kakkuun löydät tästä linkistä.

Päätin valmistautua ihan kunnolla ja tilasin kinuskikissan verkkokaupasta kunnon välineet, että leipominen onnistuisi mahdollisimman mutkattomasti. 

Tilasin Dr Oetker:in premium irtopohjavuoan, ruusutyllan, kertakäyttöisiä pursotinpusseja ja kukkapiikkejä. Kyllähän minulta vuoka olisi löytynyt, mutta se oli hieman liian matala tätä kakkua varten, joten ajattelin pelata varman päältä, ja tämän lisäksi vuoka vaikutti laadukkaalta. Olen pari vuokaa ostanut jostain ihan perus kaupasta, ja molemmat ovat menneet rikki parin käyttökerran jälkeen, joten olen päättänyt että tästä edespäin panostan laatuun ettei tarvitse olla koko ajan olla ostamassa uusia tarvikkeita. Ruusutyllaa minulla ei entuudestaan ollut, joten se oli tavallaan pakollinen ostos, varsinkin kun halusin kokeilla tuota kyseistä koristelua. Kukkapiikeissä kävi pieni moka että ostin vähän liian pieniä, joten piti hieman askarrella että kukat saatiin pysymään niissä mutta onneksi Manu sattui juuri silloin olla kanssani keittiössä joten hän auttoi minua niiden kanssa. 


Nyt minulla oli siis kaikki tarvittava paitsi pastaväri ja mansikkatäytteen kulho, jotka molemmat osoittautuivatkin ongelmiksi. Pastaväri minun olisi pitänyt tajuta tilata samalla kun tilasin muitakin tuotteita, koska sellaista ei löytynyt peruskaupasta, ja täten käytin ihan normaalia elintarvikeväriä. Ainut ongelma tässä oli se, että väri jäi hieman haaleaksi mutta onneksi se ei vaikuttanut makuun, pitää vain ensi kerralla muistaa tilata pastaväriä netistä. Ja mitä kulhoon tulee, en millään löytänyt pyöreäpohjaista kulhoa, joten jouduin tyytymään kulmikkaampaan yksilöön. Loppupeleissä se ei haitannut minua oikeastaan ollenkaan ja siitä tuli omasta mielestäni ihan hieno myös näinkin!

Itse kakun teko oli melko helppoa, mansikkatäytteen tein jo edellisenä iltana, jotta saisin aamulla jatkaa suoraa ilman turhia odotteluja. Murskasin myös domino keksit illalla, jottei Manu heräisi heti aamusta hirveään ryminään. Herättyäni laitoin täytteen pakkaseen noin 45 minuutiksi jotta se ehtii kohmettumaan ja tällöin sen asetteleminen vuokaan on helpompaa. Tässä välissä ehdin syödä aamupalan ja sen jälkeen jatkaa kakun valmistamista. 

Suklaatäyte oli nopeasti tehty joten enää ei tarvinnut kuin odotella kolme tuntia että pääsen kokeilemaan kuorrutuksen tekoa. Kuorrutteesta olisi pitänyt tulla myös vahvemman pinkkiä, mutta elintarvikevärillä sitä ei valitettavasti saanut. Koristelu oli loppupeleissä melko helppoa, taisin vain vatkata kermaa hiukan liian kauan, sillä kuorrutus repeili aina paikka paikoin, mutta näin ensimmäiseksi kerraksi olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen! 

Kakun kruunasi aidot ruusut, jotka olin mansikkatäytteen mukaan valinnut vaaleanpuneisiksi. Kakku itsessään ei ollut liian makea, ei edes Manun mielestä joka ei paljoa pidä makeista leivoksista. 

Ehdottomasti kannattaa kokeilla leipoa tämä kakku, vaikka se voikin aluksi vaikuttaa työläältä, on se loppupeleissä melko helppo tehdä!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Elämäntapamuutos

Jossain vaiheessa elämää tulee se aika, kun et voikaan enää syödä ruokaa ja herkkuja samalla tavalla kuin nuorempana. Alatkin huomaamaan että hupsista, nehän jäävätkin sun kroppaan kiinni ja ennen kuin huomaatkaan, niin sulle on kasvanut pieni karkkimaha. Ja tämä on nyt sattunut minulle, ja taitaa olla aika alkaa tekemään asialle jotain. Ihan alkajaisiksi otin tietysti erittäin karmaisevat ennen kuvat, jotta voin vertailla lopputulosta (jos sellaista edes tulee). Tähän väliin on varmaan hyvä kertoa, että olen monta kertaa yrittänyt tehdä muutosta, liikkua enemmän ja muuta sellaista, mutta en ole koskaan oikein pystynyt pysymään suunnitelmissani. Mutta ehkä nyt kun kerron tämän suunnitelman koko internetille, on helpompi pysyä jämptinä. Olen ollut nyt syömättä siis minkään näköisiä karkkeja perjantain lauantain ja sunnuntain. Tänään minulla on ensimmäinen vapaapäivä, jonka olen päättänyt pyhittää niin sanotuksi cheat-päiväksi. Koska olen liian perso hyvälle, en ikinä onnistui

Jännittäviä uutisia!

 Minusta ei olekaan hetkeen aikaan kuulunut, osasyynä työt mutta myös minun yllätyksen takia. Olen viimeisien parin kuukauden aikana suunnitellut omia nettisivuja ja vihdoin ja viimein ne ovat valmiit! Siirrän siis kaiken blogi toiminnan sinne ja tämä blogi saa jäädä leijumaan tänne bitti avaruuteen. Uusien nettisivujen osoite on www.emiliakoivumaki.com  .  Menkäähän nyt siis tsekkaamaan niitä ja nauttikaa uudesta ulkoasusta!

Yhteinen elämä

Niin kuin jo aikaisemmassa kirjoituksessa teille jo vähän kerroinkin ja olette saattaneet Instagramista joitain kuvia nähdä, olen alkanut seurustelemaan erään Manun kanssa. Olemme tunteneet toisemme jo useamman vuoden ajan ja olemme olleet kavereita, mutta sitten kävikin ilmi että meillä on tunteita toisiamme kohtaan. Aluksi vain juttelimme kaikesta mahdollisesta mitä mieleen tuli ja huomasimme kuinka samanlaisia olemme. Meidän ajatukset tulevaisuudesta ja elämän "virstapylväistä" ja siitä milloin nämä tapahtuisivat, ovat hyvin saman tyylisiä. Koska kaikki loksahti meillä niin hyvin paikoilleen, olemme edenneet suhteessamme ehkä hieman vauhdikkaasti ja päädyimme melko nopeasti muuttamaan yhteen. Tällä hetkellä asumme uudenkarheassa rivitalokaksiossa rauhallisella perheystävällisellä alueella. Meidän yhteiselo on lähtenyt erittäin mukavasti käyntiin ja elämme sellaista rauhallista perhe-elämää, vaikkakin ensimmäinen kuukausi oli hieman yksinäinen. Kun irtisanoudun entisestä ty