Siirry pääsisältöön

Elämäntapa remontti

Kesä oli vilskettä ja vilinää täynnä, ja liikuntaa tuli tarpeeksi pelkästään töissä käydessä. Kuitenkin näin syksyn tullen viikot ovat rauhoittuneet ja kiire aika kohdistuu lähinnä viikonloppuihin. Tämän takia olen nyt pitänyt parin viikon tauon kirjoittamisesta, ja tehnyt muutamia muutoksia elämääni. 

Ennen minun ruokarytmini on ollut täysin pielessä ja muutenkin olen syönyt turhan huonosti. En ole syönyt ollenkaan kasviksia ja ruoka-annokset ja niiden määrä päivässä on ollut liian pieniä. Tämän takia ihan ensimmäisenä tein muutoksia ruokarytmiini, ja nykyään syön noin kuusi kertaa päivässä, eli sen suositellun määrän verran. Jokaiseen pääruokaan olen lisännyt salaatin, tai joitain yksittäisiä vihanneksia. Onneksi tekemäni ruoka on muuten ihan perus terveellistä kotiruokaa, emmekä käy usein missään pikaruokaloissa. Manu ei tokikaan ole vielä ollut kovin innoissaan salaatista joten en ole häntä sitä pakottanut syömään. 

Välipaloina syön yleensä hedelmiä, jugurttia ja leipää. Aamuisin syön puuroa, juon lasin mehua, sekä smoothieta. Löysin Valion sivuilta useita hyviä reseptejä, jotka ovat tosin marja painotteisia. Käytän Valion sivuja oikeastaan aina kun suunnittelen viikon ruokalistoja, koska löydän sieltä mielestäni parhaimmat reseptit. 

Tämän kaiken lisäksi olen myös lisännyt liikkumista huomattavasti. Olen nyt käynyt useamman kerran lenkillä ja edelleenkin lähteminen on yhtä hankalaa kuin ennenkin, mutta kun saan itseni liikkeelle nautin siitä todella paljon. Yhtenä päivänä jopa yllätin itseni, sillä hölkkäsin noin kilometrin matkan yhtä jaksoisesti. Oletettavasti seisomatyö on pitänyt minun yleiskunnon hyvänä, mutta nyt olisi tarkoitus hieman sitä parantaa. 

Tänään oli hieman kurja keli, mutta siitä huolimatta lähdin töiden jälkeen käymään lenkillä. Tavallisesti tykkään käydä siellä pimeän tullen ja kuunnella murha podcasteja sillä se jännästi lisää minuun vauhtia, mutta tänään lähdin melkeinpä heti töiden jälkeen, sillä illasta minun piti mennä käymään kaupassa. Tällä kertaa päädyin vain kävelemään, mutta tulipahan saatua mukava happihyppely. 

Samalla kun olin lenkillä, kotona pyörivät astianpesukone ja pyykinpesukone. Tänään ehdin pestä neljä koneellista pyykkiä ja nyt yksi koneellinen on ajastimella odottamassa aamua. Olen nykyään pyrkinyt hoitamaan pyykkien pesun ja muutenkin kodin siivoamisen niinä päivinä kun minulla on töitä, jotta minun ei tarvitsisi käyttää siihen vapaapäiviäni. 

Nyt istun sohvalla jalat särkien ja juuri kodin siivonneena ja ajattelin nauttia lopusta illasta Manun kanssa. Hän katselee rekkakuskit jäällä-ohjelmaa ja ihanana herrasmiehenä myös hieroo kipeitä jalkojani. Kuitenkin pikkuhiljaa taitaa olla aika mennä nukkumaan, varsinkin kun silmät eivät meinaa enää pysyä auki. Pyrin tässä taas palaamaan normaaliin kirjoitustahtiin, nyt kun olen päässyt vauhtiin tässä elämäntapa remontissa. Mutta hyvää yötä kaikille ja nukkukaahan hyvin.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Elämäntapamuutos

Jossain vaiheessa elämää tulee se aika, kun et voikaan enää syödä ruokaa ja herkkuja samalla tavalla kuin nuorempana. Alatkin huomaamaan että hupsista, nehän jäävätkin sun kroppaan kiinni ja ennen kuin huomaatkaan, niin sulle on kasvanut pieni karkkimaha. Ja tämä on nyt sattunut minulle, ja taitaa olla aika alkaa tekemään asialle jotain. Ihan alkajaisiksi otin tietysti erittäin karmaisevat ennen kuvat, jotta voin vertailla lopputulosta (jos sellaista edes tulee). Tähän väliin on varmaan hyvä kertoa, että olen monta kertaa yrittänyt tehdä muutosta, liikkua enemmän ja muuta sellaista, mutta en ole koskaan oikein pystynyt pysymään suunnitelmissani. Mutta ehkä nyt kun kerron tämän suunnitelman koko internetille, on helpompi pysyä jämptinä. Olen ollut nyt syömättä siis minkään näköisiä karkkeja perjantain lauantain ja sunnuntain. Tänään minulla on ensimmäinen vapaapäivä, jonka olen päättänyt pyhittää niin sanotuksi cheat-päiväksi. Koska olen liian perso hyvälle, en ikinä onnistui

Jännittäviä uutisia!

 Minusta ei olekaan hetkeen aikaan kuulunut, osasyynä työt mutta myös minun yllätyksen takia. Olen viimeisien parin kuukauden aikana suunnitellut omia nettisivuja ja vihdoin ja viimein ne ovat valmiit! Siirrän siis kaiken blogi toiminnan sinne ja tämä blogi saa jäädä leijumaan tänne bitti avaruuteen. Uusien nettisivujen osoite on www.emiliakoivumaki.com  .  Menkäähän nyt siis tsekkaamaan niitä ja nauttikaa uudesta ulkoasusta!

Yhteinen elämä

Niin kuin jo aikaisemmassa kirjoituksessa teille jo vähän kerroinkin ja olette saattaneet Instagramista joitain kuvia nähdä, olen alkanut seurustelemaan erään Manun kanssa. Olemme tunteneet toisemme jo useamman vuoden ajan ja olemme olleet kavereita, mutta sitten kävikin ilmi että meillä on tunteita toisiamme kohtaan. Aluksi vain juttelimme kaikesta mahdollisesta mitä mieleen tuli ja huomasimme kuinka samanlaisia olemme. Meidän ajatukset tulevaisuudesta ja elämän "virstapylväistä" ja siitä milloin nämä tapahtuisivat, ovat hyvin saman tyylisiä. Koska kaikki loksahti meillä niin hyvin paikoilleen, olemme edenneet suhteessamme ehkä hieman vauhdikkaasti ja päädyimme melko nopeasti muuttamaan yhteen. Tällä hetkellä asumme uudenkarheassa rivitalokaksiossa rauhallisella perheystävällisellä alueella. Meidän yhteiselo on lähtenyt erittäin mukavasti käyntiin ja elämme sellaista rauhallista perhe-elämää, vaikkakin ensimmäinen kuukausi oli hieman yksinäinen. Kun irtisanoudun entisestä ty