Siirry pääsisältöön

Ekstra tuntien nappailua

 Yksi monista mahtavista asioista nykyisessä työssäni on se, että mahdollisuuksien mukaan siellä saa napattua lisää tunteja, joskus jopa melko paljonkin. Riippuen siitä haluaako joku työkaveri luopua vuorosta tai tarvitaanko muuten vain enemmän porukkaa töihin, ovat ne vuorot kaikille avoimia. Meillä on meidän työporukan kesken WhatsApp ryhmä, jossa muutenkin kyllä höpötetään paljon, mutta sinne tulee myös tieto kaikista avoimista vuoroista. 

On aina tavallaan tuurista kiinni kuinka nopeaa vuorot otetaan vastaa, ja joskus jos sattuu sopivasti olla puhelimen ääressä, voi saada nopeaakin napattua lisätöitä. Kerran olin sopivasti vapaalla ja puhelimen ääressä kun tuli yksi vuoro vapaaksi ja ei tainnut mennä minuuttiakaan kun vastasin että hep, minä voin tulla. Viime kuussa tein niin paljon ylimääräisiä vuoroja kuin vain niitä sain, koska sitä edeltävä kuukausi oli ollut vähän huonompi. Manulla on myös menossa vielä syystyöt, jotenka häntä ei paljoa kotona näy muuta kuin iltaisin jotenka olen ajatellut että sama se jos minäkin olen töissä enemmän, pääsen kuitenkin aina viimeistään vartin yli kahdeksan illalla kotiin joten siinä on vielä roimasti yhteistä aikaa. Nyt kuitenkin olen ajatellut viettää pitkän viikonlopun, koska välillä on pakko saada ladattua akkuja kunnon työrupeaman jälkeen.

Nämä vuorot joihin olin ilmoittautunut olivat alun perin neljän tunnin vuoroja, mutta koska muuttujilta ei voi koskaan välttyä, pitenivät ne kuusi ja kahdeksan tuntisiksi. Viime kuu oli myös siinä mielessä hyvin tuottoisa sillä olin kolmena sunnuntaina töissä, ja sehän tarkoittaa tuplapalkkaa. Edellisessä työssä varsinkin loppu ajasta tuntui siltä että oli kovin paljon vain yhden päivän vapaita ja työ oli muutenkin raskasta, joten nämä pitemmät vapaat ovat tuntuneet oikein ihanilta tässä työssä, ja niiden aikana saa ladattua akkuja kunnolla. 

Tästä hyvästä olen huomannut sen, kuinka paljon energisempi olen ollut, vaikka viime kuukausi olikin hieman menevämpi. Vapaa-aikaa tuntuu olevan enemmän, ja kuten olette varmaan huomanneet että kirjoittelen tännekin paljon useammin kuin ennen, joten se heijastuu koko elämääni. Ainut asia mikä tällä hetkellä vaivaa minua, on ongelmallinen tapani herätä vapaapäivinä kovin aikaisin, saamatta enää unenpäästä kiinni. Yhtenä aamuna kokeilin uutta lähestymistapaa ja menin jo tutuksi tulleen aikaisen heräämiseni jälkeen sohvalle, laitoin rentouttavan musiikin soimaan ja pyörin siinä itseni uneen. Muuten olisin kyllä nukkunut yhteisessä sängyssämme, mutta minulla on paha tapa alkaa pyörimään jos en heti nukahda, enkä halunnut musiikin häiritsevän Manua. 

Sain kuin sainkin vielä unen päästä kiinni, mutta uneni oli hyvin katkonaista ja näin hyvin outoja unia. Yhdestä niissä taisin ratsastaa porolla tai jollain vastaavalla eläimellä, mahdollisesti jonkin koulun käytävien läpi, ja yhtäkkiä sinkosimmekin taivaalle. Näettekö te koskaan sellaisia unia joissa yhtäkkiä lennättekin korkealle taivaalle ja alattekin tippumaan. Itse näen edelleenkin melko usein tämän kaltaisia unia ja se tuntuu aina ottavan mahan pohjasta se tippuminen, ja aina juuri kun olen osumassa maahan, säpsähdän hereille. Toki tällä kertaa kuin ihmeen kaupalla sain jostain puusta kiinni ja laskeuduimmekin pehmeästi maahan. Yleisesti ottaen taidan nähdä melko paljon hyvin outoja unia, mutta yöni ovatkin sitten melko mielenkiintoisia. 

Nyt minulla on ollut viisi päivää vapaana ennen syysloman koitoksia, joten ajattelin rentoutua oikein kunnolla. Tämän viimeisen päivän vietin lukemalla erittäin mielenkiintoista kirjaa, josta voin kirjoittaa joskus myöhemmin, sekä nautin siskoni ja meidän kaverimme seurasta kun he tulivat moikkaamaan minua. Hyvää syyslomaa kaikille ja toivotaan oikein nättejä syyskelejä!



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Elämäntapamuutos

Jossain vaiheessa elämää tulee se aika, kun et voikaan enää syödä ruokaa ja herkkuja samalla tavalla kuin nuorempana. Alatkin huomaamaan että hupsista, nehän jäävätkin sun kroppaan kiinni ja ennen kuin huomaatkaan, niin sulle on kasvanut pieni karkkimaha. Ja tämä on nyt sattunut minulle, ja taitaa olla aika alkaa tekemään asialle jotain. Ihan alkajaisiksi otin tietysti erittäin karmaisevat ennen kuvat, jotta voin vertailla lopputulosta (jos sellaista edes tulee). Tähän väliin on varmaan hyvä kertoa, että olen monta kertaa yrittänyt tehdä muutosta, liikkua enemmän ja muuta sellaista, mutta en ole koskaan oikein pystynyt pysymään suunnitelmissani. Mutta ehkä nyt kun kerron tämän suunnitelman koko internetille, on helpompi pysyä jämptinä. Olen ollut nyt syömättä siis minkään näköisiä karkkeja perjantain lauantain ja sunnuntain. Tänään minulla on ensimmäinen vapaapäivä, jonka olen päättänyt pyhittää niin sanotuksi cheat-päiväksi. Koska olen liian perso hyvälle, en ikinä onnistui

Jännittäviä uutisia!

 Minusta ei olekaan hetkeen aikaan kuulunut, osasyynä työt mutta myös minun yllätyksen takia. Olen viimeisien parin kuukauden aikana suunnitellut omia nettisivuja ja vihdoin ja viimein ne ovat valmiit! Siirrän siis kaiken blogi toiminnan sinne ja tämä blogi saa jäädä leijumaan tänne bitti avaruuteen. Uusien nettisivujen osoite on www.emiliakoivumaki.com  .  Menkäähän nyt siis tsekkaamaan niitä ja nauttikaa uudesta ulkoasusta!

Yhteinen elämä

Niin kuin jo aikaisemmassa kirjoituksessa teille jo vähän kerroinkin ja olette saattaneet Instagramista joitain kuvia nähdä, olen alkanut seurustelemaan erään Manun kanssa. Olemme tunteneet toisemme jo useamman vuoden ajan ja olemme olleet kavereita, mutta sitten kävikin ilmi että meillä on tunteita toisiamme kohtaan. Aluksi vain juttelimme kaikesta mahdollisesta mitä mieleen tuli ja huomasimme kuinka samanlaisia olemme. Meidän ajatukset tulevaisuudesta ja elämän "virstapylväistä" ja siitä milloin nämä tapahtuisivat, ovat hyvin saman tyylisiä. Koska kaikki loksahti meillä niin hyvin paikoilleen, olemme edenneet suhteessamme ehkä hieman vauhdikkaasti ja päädyimme melko nopeasti muuttamaan yhteen. Tällä hetkellä asumme uudenkarheassa rivitalokaksiossa rauhallisella perheystävällisellä alueella. Meidän yhteiselo on lähtenyt erittäin mukavasti käyntiin ja elämme sellaista rauhallista perhe-elämää, vaikkakin ensimmäinen kuukausi oli hieman yksinäinen. Kun irtisanoudun entisestä ty