Siirry pääsisältöön

10 faktaa minusta

 Ihana ystäväni/työkaveri Emmi haastoi minut instagramissa kertomaan itsestäni kymmenen faktaa joten päätin tehdä siitä kokonaisen postauksen. Koska en ole kovin etevä keksimään itsestäni mitään faktoja, tuijotin kauan aikaa tyhjää paperia mutta tovin mietittyäni aloin saamaan ideoita ja kyhäsin siitä nyt teille pienen info paketin. Enemmittä puheitta voidaankin varmaan siirtyä listaani.  

1. Inhoan uusia paikkoja ja tilanteita joissa minulla ei ole entuudestaan täydellistä toimintamallia. 

Olen hieman ujo ihminen, mutta syy minkä takia hyvin harva ajattelee sitä minusta, on koska se ilmenee oikeastaan vain joissakin tietyissä tilanteissa. En tykkää esimerkiksi yhtään sellaisista tilanteissa jossa olen ympäristössä jossa en tunne ketään. Kuten vaikka silloin kun olen aloittanut työt tuolla nykyisessä paikassa, kun en tuntenut vielä ketään. Olen oppinut sietämään sitä tunnetta, mutta en edelleenkään tykkää siitä. Toinen hyvä esimerkki on yksinkertaisesti uuteen ravintolaan meno. Minua aina ahdistaa etten täysin tiedä miten missäkin toimitaan koska joka paikassa on erilaiset toimintamallit enkä tiedä täysin mihin mennä. Tämän takia en käy juurikaan missään uusissa paikoissa yksin. Ja vaikka menisinkin jonkun kanssa, minua jostain syystä jännittää ihan hirveästi. Useimmiten minulle tulee vain sellainen tunne että äkkiä täältä pois ja mennään vaikka johonkin tuttuun paikkaa.

En myöskään kovin mielelläni aja yksin ensimmäistä kertaa johonkin uuteen paikkaan, koska alan aina "panikoimaan" että löydänkö parkkipaikkaa tai löydänkö edes oikeaa osoitetta. Tämän takia käytän uusiin paikkoihin mennessä aina navigaattoria tai jos se paikka on täällä Seinäjoella, pyydän Manua selittämään taikka ihan konkreettisesti näyttämään miten sinne mennään.

2. Pelkään todella paljon virheiden tekemistä.

En tiedä mistä tämä pelko on oikein tullut, mutta muistan että jo koulu aikoina olen tätä pelännyt enkä kovin aktiivisesti viitannut tunneilla tai vastannut kotitehtäviin. Kai oletan itseltäni pelkkää täydellisyyttä sekä töissä että muussakin elämässä vaikka eihän kukaan voi sitä olla. Ehkä tässä on myös pelko nolatuksi tulemisesta ja koska itsetuntoni ei ole mitään maailman parhaimmistoa, yritän suojella sitä vähää mitä on olemassa. 

3. Keksin tavoitteita itselleni, mutta niistä kiinni pitäminen on hankalaa.

Tykkään suunnitella tulevia viikkoja ja tehdä itselleni tavoitteita, mutta niistä kiinni pitäminen on osoittautunut suureksi ongelmaksi. Aikataulutin yhdessä vaiheessa päiväni aamusta iltaan ja joskus ne pitivät ja joskus eivät. Olen ollut välillä jopa ylpeä siitä itsessäni kuinka hyvin olen saanut pidettyä kiinni blogin julkaisujen aikataulusta, vaikkakin välillä tulee otettua takipakkia. Tämän takia olen päättänyt esimerkiksi lenkkeilyn kanssa niin, että menen aina silloin jos vähääkään tuntuu että tahtoo mennä, mutta en halua pakottaa itseäni jotta se pysyisi mielekkäänä.

4. Olen optimistinen ilopilleri joka ei pysy vihaisena kenellekään kauaa.

Maailman katsomukseni on hyvin optimistinen ja olen 99% ajasta pirteä ja iloinen. Minä olen se ihminen joka tulee töihin iloisesti moikaten ja hymyilee koko päivän läpi. Kai se on osaltaan myös minun asiakaspalvelu identiteettiä, mutta se on myös osa normaalia minääkin. Olen myös hyvin leppoinen ihminen ja pinnaa kyllä riittää, mutta sitten kun se napsahtaa, se napsahtaa kunnolla. En kuitenkaan pysty olemaan kovinkaan kauaa vihainen kenellekään, sillä jos suutun jostain mutta olen saanut rauhoituttua omassa rauhassa, voin tunninkin päästä jo olla kuin mitään ei olisikaan tapahtunut.  Siskoni on aina yrittänyt epätoivoisesti opettaa minulle pitkävihaisuuden saloja, koska hän taas on siinä lahjakas, mutta todennut että olen siinä toivoton tapaus. Toisaalta vaikka hän onkin pitkävihainen, tuntuu ettei hän ole koskaan minulle ollut kovin pitkään vihainen. 

5. Olen romantikko sekä hyvin tunteikas ihminen. 

Olen ollut jo nuoresta asti toivoton romantikko, olen ahminut monenlaisia romanttisia romaaneja ja novelleja, sekä prinsessat ovat olleet suuri osa lapsuuttani. Edelleenkin rakastan romanttisia kirjoja ja sarjoja/elokuvia joita tulee ahmittua melko kiitettävästi. Koska olen hyvin tunteellinen ihminen, itken myös todella helposti eri tilanteissa. Elokuvissa ja sarjoissa tietysti kyynelkanavat ovat aina auki jos tapahtuu jotain surullista tai ihanaa. Itken myös helposti jos riitelen jonkun kanssa, tai jos joku huutaa minulle. 

6. Tykkään kerätä pehmoleluja.

En tiedä minkä takia, ehkä koska pääsääntöisesti pehmolelut ovat söpöjä ja noh, pehmeitä, minä tykkään keräillä niitä. En kuitenkaan koskaan nimeä niitä, sillä en kuitenkaan muistaisi niitä jälkeenpäin huonon nimimuistin takia. Joillakin saattaa olla joitain outoja härskejä kutsumanimiä, mutta niitä en tähän ala kuitenkaan luettelemaan. 

7. Olen hyvin kaksimielinen ja "pervo".

Tämä tulee esiin varsinkin silloin kun olen juonut, mutta normaalistikin ihmiset saattavat joskus yllättyä pervosta mielestäni koska saatan vaikuttaa kiltiltä ihmisille jotka eivät minut tunne kunnolla.  Esimerkiksi töissä ensimmäisen kerran kun päästin jotain pervoa suustani, minua katsottiin vähän tällä 😳 tyylillä. 

8.  Kerron tarinat monen mutkan kautta.

Kun selitän jotain asiaa tai tarinaa jollekin, se ei mene järkevästi alusta loppuun, vaan se lähtee haarautumaan moneen eri pieneen tarinaan ja loppujen lopuksi saatan unohtaa sen alkuperäisen asian mitä olin selittämässä. Useimmiten tämä ei haittaa, esimerkiksi läheisten ystävieni kanssa joista osa ovat juuri saman tapaisia, mutta joissain tilanteissa, kuten töissä tämä voi olla välillä hieman hankalaa. Siellä kun ei ehdi aina kuin nopeaa kertomaan jotain varsinkin jos on kiire päivä. 

 https://i0.wp.com/www.happyhealthyandprosperous.com/wp-content/uploads/2020/01/How-a-normal-person-tells-a-story.jpg?fit=500%2C594&ssl=1

9.  Pidän hyvin vähäisesti yhteyttä läheisiini.

Vaikka olenkin sosiaalinen ihminen ja rakastan kaikkia ystäviäni, olen todella surkea pitämään kehenkään minkäänlaista yhteyttä. Tykkään viettää aikaa kasvotusten, mutta viestien kautta keskustelu ei tunnu niin mukavalta ja en tiedä, ei ehkä niin aidolta. Minulla on eräs rakas ystävä kenen kanssa ollaan hyvinkin samanlaisia, mutta pidämme molemmat todella huonosti yhteyttä ja näemme vain silloin tällöin. Tänään olen itse asiassa käynyt hänen luonaan ja kävimme taas pitkät keskustelut elämistämme ja mitä on oikein tapahtunut, ja joka kerta jatkamme siitä mihin olemme edellisellä kerralla jääneet

10.Tykkään siisteydestä ja järjestelmällisyydestä.

En erityisemmin tykkää siivoamisesta, mutta haluan silti että koti olisi pääsääntöisesti siisti. Olen myös ehkä hieman perfektionisti, joten tykkään että tavarat ovat omilla paikoillaan. Onnekseni Manu on yhtä siisti ihminen kuin minä, joten minun ei tarvitse häntä olla koko ajan "komentamassa". Kassalla minulla pitää olla tavarat tietyssä järjestyksessä että pystyn toimimaan kunnolla ja samaten tykkään että työpisteeni on siisti. Tykkään myös ettei keittiön pöydällä olisi paljolti mitään tavaroita ja tämän takia siellä onkin vain kahvinkeitin ja loput ovat kaapeissa piilossa. 

Tässä oli kymmenen faktaa minusta joita eivät ehkä ihan kaikki vielä tienneet. Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja nauttikaa syksyisistä keleistä!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Elämäntapamuutos

Jossain vaiheessa elämää tulee se aika, kun et voikaan enää syödä ruokaa ja herkkuja samalla tavalla kuin nuorempana. Alatkin huomaamaan että hupsista, nehän jäävätkin sun kroppaan kiinni ja ennen kuin huomaatkaan, niin sulle on kasvanut pieni karkkimaha. Ja tämä on nyt sattunut minulle, ja taitaa olla aika alkaa tekemään asialle jotain. Ihan alkajaisiksi otin tietysti erittäin karmaisevat ennen kuvat, jotta voin vertailla lopputulosta (jos sellaista edes tulee). Tähän väliin on varmaan hyvä kertoa, että olen monta kertaa yrittänyt tehdä muutosta, liikkua enemmän ja muuta sellaista, mutta en ole koskaan oikein pystynyt pysymään suunnitelmissani. Mutta ehkä nyt kun kerron tämän suunnitelman koko internetille, on helpompi pysyä jämptinä. Olen ollut nyt syömättä siis minkään näköisiä karkkeja perjantain lauantain ja sunnuntain. Tänään minulla on ensimmäinen vapaapäivä, jonka olen päättänyt pyhittää niin sanotuksi cheat-päiväksi. Koska olen liian perso hyvälle, en ikinä onnistui

Jännittäviä uutisia!

 Minusta ei olekaan hetkeen aikaan kuulunut, osasyynä työt mutta myös minun yllätyksen takia. Olen viimeisien parin kuukauden aikana suunnitellut omia nettisivuja ja vihdoin ja viimein ne ovat valmiit! Siirrän siis kaiken blogi toiminnan sinne ja tämä blogi saa jäädä leijumaan tänne bitti avaruuteen. Uusien nettisivujen osoite on www.emiliakoivumaki.com  .  Menkäähän nyt siis tsekkaamaan niitä ja nauttikaa uudesta ulkoasusta!

Yhteinen elämä

Niin kuin jo aikaisemmassa kirjoituksessa teille jo vähän kerroinkin ja olette saattaneet Instagramista joitain kuvia nähdä, olen alkanut seurustelemaan erään Manun kanssa. Olemme tunteneet toisemme jo useamman vuoden ajan ja olemme olleet kavereita, mutta sitten kävikin ilmi että meillä on tunteita toisiamme kohtaan. Aluksi vain juttelimme kaikesta mahdollisesta mitä mieleen tuli ja huomasimme kuinka samanlaisia olemme. Meidän ajatukset tulevaisuudesta ja elämän "virstapylväistä" ja siitä milloin nämä tapahtuisivat, ovat hyvin saman tyylisiä. Koska kaikki loksahti meillä niin hyvin paikoilleen, olemme edenneet suhteessamme ehkä hieman vauhdikkaasti ja päädyimme melko nopeasti muuttamaan yhteen. Tällä hetkellä asumme uudenkarheassa rivitalokaksiossa rauhallisella perheystävällisellä alueella. Meidän yhteiselo on lähtenyt erittäin mukavasti käyntiin ja elämme sellaista rauhallista perhe-elämää, vaikkakin ensimmäinen kuukausi oli hieman yksinäinen. Kun irtisanoudun entisestä ty