Siirry pääsisältöön

Jaksaminen

Mitä tehdä kun jaksaminen alkaa olla kortilla, eikä energiaa riitä oikein muuhun kuin töihin? Sitä olen pohtinut nyt viimeisen kuukauden, enkä vastausta ole oikein vielä löytänyt. Olen yrittänyt nukkua enemmän ja olen yrittänyt kokeilla etten nukkuisi liian paljon. Yritin aikatauluttaa elämääni mahdollisimman hyvin, mutta harvoin suunnitelmani ovat pitäneet, kun en niitä ole jaksanut seurata. Olen myös yrittänyt levätä, ja yrittänyt mahdollisimman vähän kerätä tekemistä vapaapäiville, mutta silloin meinaa tosi usein tulla huono omatunto kun olisi päivän aikana ehtinyt tekemään vaikka mitä, mutta päädyin vain kutomaan sukkia sohvalla, katsellen Netflixiä. Kaikennäköistä olen siis kokeillut, mutta helpotusta en ole vielä löytänyt. Harmillisintahan tässä on se kokoaikainen pieni väsymys joka ei tunnu hellittävän hetkeksikään, vain ehkä pariksi tunniksi heräämisen jälkeen.

Olen myös huomannut, että niinkin yksinkertaisten asioiden tekeminen, kuin ruoan teko tuntuu ylitsepääsemättömältä, ja sitä harvoin jaksan enää tehdäkään. Onneni on Antti, joka jaksaa auttaa ja tsempata parhaansa mukaan, ja auttaa kotitöissä. Se, missä hän ei valitettavasti voi auttaa, on ystävien näkemisessä. Pitkästä aikaa jaksoin mennä tapaamaan erästä ystävää, jolloin tajusin, että edellisestä kerrasta on oikeastikin kovin pitkä aika. Se sai minut hyvin surulliseksi, vaikkakin olin kovin väsynyt koko tapaamisen aja, nautin siitä ja kaipaan ystävieni kanssa vietettyä aikaa.

Nyt siis rohkaistuin, ja varasin ajan lääkärille. Sinänsä minulla ei pitäisi olla mitään ns. fyysistä vikaa, koska verikokeet minulta on hetki sitten otettu, ja niissä kaikki näytti hyvältä. Voi siis olla, että väsymykseni on henkistä, ja siihen saan toivottavasti apua. Aika on onneksi jo maanantaina, joten minun ei tarvitse odotella, eikä jännittää kauaa. Olen kuitenkin ollut onnekas, kun minun ei ole tarvinnut käydä paljoakaan lääkäreissä, oikeastaan vain silloin, kun lukioaikoina minulla oli keuhkokuume.

Toivon vain hyvin kovasti, että apu löytyisi, koska olen kotona usein hyvin takakireä. Satan myös yöllä heräillä ja alkaa pohtimaan työasioita, joka takaa sen, ettei uni tule hetkessä takaisin. Tietyllä tavalla tämä myös ehkä hävettää minua, koska en koskaan ennemmin ole ollut näin väsynyt, vaan olen ollut pirteä ja positiivinen ihminen.

Tämä kaikki tietysti heijastuu hyvin paljolti meidän parisuhteeseenkin. Saatan suuttua ihan turhista asioista, ja olla kärttyisä ilman mitään syytä. Antti on toki ollut hyvin kärsivällinen kanssani, ja siitä olen hyvin kiitollinen. Kuitenkin jotain täytyy asialle tehdä, sillä en voi jatkaa samalla tavalla kovin pitkään.

Mutta eiköhän ensiviikko kerro taas hiukan enemmän...

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Elämäntapamuutos

Jossain vaiheessa elämää tulee se aika, kun et voikaan enää syödä ruokaa ja herkkuja samalla tavalla kuin nuorempana. Alatkin huomaamaan että hupsista, nehän jäävätkin sun kroppaan kiinni ja ennen kuin huomaatkaan, niin sulle on kasvanut pieni karkkimaha. Ja tämä on nyt sattunut minulle, ja taitaa olla aika alkaa tekemään asialle jotain. Ihan alkajaisiksi otin tietysti erittäin karmaisevat ennen kuvat, jotta voin vertailla lopputulosta (jos sellaista edes tulee). Tähän väliin on varmaan hyvä kertoa, että olen monta kertaa yrittänyt tehdä muutosta, liikkua enemmän ja muuta sellaista, mutta en ole koskaan oikein pystynyt pysymään suunnitelmissani. Mutta ehkä nyt kun kerron tämän suunnitelman koko internetille, on helpompi pysyä jämptinä. Olen ollut nyt syömättä siis minkään näköisiä karkkeja perjantain lauantain ja sunnuntain. Tänään minulla on ensimmäinen vapaapäivä, jonka olen päättänyt pyhittää niin sanotuksi cheat-päiväksi. Koska olen liian perso hyvälle, en ikinä onnistui

Jännittäviä uutisia!

 Minusta ei olekaan hetkeen aikaan kuulunut, osasyynä työt mutta myös minun yllätyksen takia. Olen viimeisien parin kuukauden aikana suunnitellut omia nettisivuja ja vihdoin ja viimein ne ovat valmiit! Siirrän siis kaiken blogi toiminnan sinne ja tämä blogi saa jäädä leijumaan tänne bitti avaruuteen. Uusien nettisivujen osoite on www.emiliakoivumaki.com  .  Menkäähän nyt siis tsekkaamaan niitä ja nauttikaa uudesta ulkoasusta!

Yhteinen elämä

Niin kuin jo aikaisemmassa kirjoituksessa teille jo vähän kerroinkin ja olette saattaneet Instagramista joitain kuvia nähdä, olen alkanut seurustelemaan erään Manun kanssa. Olemme tunteneet toisemme jo useamman vuoden ajan ja olemme olleet kavereita, mutta sitten kävikin ilmi että meillä on tunteita toisiamme kohtaan. Aluksi vain juttelimme kaikesta mahdollisesta mitä mieleen tuli ja huomasimme kuinka samanlaisia olemme. Meidän ajatukset tulevaisuudesta ja elämän "virstapylväistä" ja siitä milloin nämä tapahtuisivat, ovat hyvin saman tyylisiä. Koska kaikki loksahti meillä niin hyvin paikoilleen, olemme edenneet suhteessamme ehkä hieman vauhdikkaasti ja päädyimme melko nopeasti muuttamaan yhteen. Tällä hetkellä asumme uudenkarheassa rivitalokaksiossa rauhallisella perheystävällisellä alueella. Meidän yhteiselo on lähtenyt erittäin mukavasti käyntiin ja elämme sellaista rauhallista perhe-elämää, vaikkakin ensimmäinen kuukausi oli hieman yksinäinen. Kun irtisanoudun entisestä ty