Siirry pääsisältöön

Elämä tasapainossa


Elämä on joskus hyvin hektistä, ja pyörii paljolti esimerkiksi töiden tai koulun ympärillä, eikä silloin meinaa jäädä aikaa rauhoittumiselle tai omille harrastuksille. Tuntuu siltä, etteivät päivän tunnit riitä, ja toivoo vain, että voisi ostaa lisää aikaa päivään. Tällaiselle kesäni on tuntunut, ja taitaa alkaa pikkuhiljaa minunkin väsymykseni näkymään. Älkää käsittäkö väärin, nautin työstäni kahvilassa todella paljon ja tietyllä tavalla saan siitä energiaa, mutta se myös kuluttaa sitä paljon, kun vietät keskimäärin seitsemän tuntia, viitenä päivänä viikossa asiakaspalvelijana. Suurin osahan asiakkaistamme ovat erittäin miellyttäviä ja herttaisia, mutta aina on heitä, joilla on huono päivä ja se heijastuu meihin asiakaspalvelijoihin. Silloin tietysti pitää vain yrittää antaa haukkujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyseistä työtä helpottaa todella paljon ihanat työkaverit, meillä on mahtava porukka, ja itsekin uutena ihmisenä tunnen olevani jo osa porukkaa.

Mutta niin kuin sanoin, minulla on ollut hieman ongelmia löytää aikaa millekään muulle kuin työskentelylle. Päivärytmini on aika lailla ollut sitä, että herään, menen töihin ja kotiin tullessani syön ja menen nukkumaan. Toki tähän on vaikuttanut paljolti se, että kahvilassa, jossa työskentelen, on kesäsesongin aikaan hyvin ruuhkaista, ja välillä tuntuu, että pitäisi pystyä kloonaamaan itsensä, että ehtii tekemään kaikki asiat. Tämä siis syö hyvin paljon energiaa, eikä kotona jaksa enää tehdä oikein mitään. Toki olen koko kesän ajatellut, että onhan ainakin jotain tekemistä eikä tarvitse tumput suorana seisoskella! Mutta päivieni rytmittämiseen on auttanut hyvin paljon se, että teen kalenteriin aikataulun siitä, että mitä teen minäkin päivänä ja mihinkä aikaan. Tokikaan ne eivät aina onnistu jostulee jotain yllättäviä asioita, tai kuten minulle on usein tapahtunut, ja väsymys voittaa,  mutta pääsääntöisesti on toiminut erittäin hyvin ainakin minulla

Olen myös pikkuhiljaa innostunut urheilusta, lähinnä lenkillä käymisestä. Silloin kun aloitin, olin suoraan sanottuna ihan rapakunnossa, en jaksanut hölkätä paljon ollenkaan ja hengästyin hyvin nopeasti. Ehdin käymään muutaman viikon aktiivisesti lenkillä, ja sainkin kohotettua kuntoni siihen pisteeseen, että kykenin hölkkäämään jo 3km. Toki sen jälkeen olen mennyt hieman taaksepäin, sillä en yksinkertaisesti ole ehtinyt/ jaksanut käydä lenkillä. Silti kävely- ja hölkkälenkeistä tuli nopeasti tapa rentoutua ja päästä puhaltamaan päivän höyryt pihalle. Ja näin kun asuu täällä korvessa, niin lähdit minne suuntaan tahansa, saat kävellä ihan rauhassa, ilman että tulee sellainen olo, että joku kyylää sinua. Tämän urheiluvillityksen innoittamana ostin myös uusia urheiluvaatteita, jotka antavat lisäintoa urheiluun, sekä saavat minut tuntemaan oloni hyväksi ja kauniiksi, vaikka puuskuttaisinkin posket punaisina.

Mutta pian alkaa kesän sesonki olla lopuillaan, mikä tarkoittaa sitä, että ihmismäärä vähenee ja töiden lisäksi jää energiaa muihinkin itselle tärkeisiin asioihin, kuten lenkkeilyyn. Tarkoituksenani olisi siis mennä huomenna aamulla ennen töitä lenkille, ja katsoa kuinka paljon kuntoni on ehtinyt tippumaan, ja alkaa sitä parantamaan pikkuhiljaa. En oikeastaan tykkää asettaa itselleni mitään erityisiä tavoitteita, koska jos en saavuttaisikaan niitä, olisin vain todella pettynyt. Olen huomannut, että minulle sopii paljon paremmin se, että teen sen mukaan mitenkä itse jaksan, ja olen siitä suorituksesta ylpeä, varsinkin jos se on parempi kuin edellinen. Oman edistymisen ja muutoksen näkeminen on minulle hyvin suuri motivaattori, ja maltan tuskin odottaa, että ne alkavat näkymään!

Olen myös hieman kiinnostunut videoimisesta, joten katsotaan jos saan rohkaistua itseäni ja hieman myös Anttia, niin ehkä alamme tekemään myös kivoja videoita meidän elämästämme. Tokikin meillä on enemmän sitä normaalia perhearkea, mutta silloin joskus, kun tapahtuu jotain vähän erilaisempaa, olisi sitä kiva videoida ja jakaa myös teille. Minun pitää hieman vain tottua siihen kameran edessä olemiseen luonnollisesti, ja näin perfektionistina ymmärtämään se, etteivät ensimmäiset videoni voi olla mitään huippuluokan videopostauksia. Mutta eikö se niin ole, että tärkeintä on se, että on hauskaa samalla kun niitä videoita tehdään, vai mitä?

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Elämäntapamuutos

Jossain vaiheessa elämää tulee se aika, kun et voikaan enää syödä ruokaa ja herkkuja samalla tavalla kuin nuorempana. Alatkin huomaamaan että hupsista, nehän jäävätkin sun kroppaan kiinni ja ennen kuin huomaatkaan, niin sulle on kasvanut pieni karkkimaha. Ja tämä on nyt sattunut minulle, ja taitaa olla aika alkaa tekemään asialle jotain. Ihan alkajaisiksi otin tietysti erittäin karmaisevat ennen kuvat, jotta voin vertailla lopputulosta (jos sellaista edes tulee). Tähän väliin on varmaan hyvä kertoa, että olen monta kertaa yrittänyt tehdä muutosta, liikkua enemmän ja muuta sellaista, mutta en ole koskaan oikein pystynyt pysymään suunnitelmissani. Mutta ehkä nyt kun kerron tämän suunnitelman koko internetille, on helpompi pysyä jämptinä. Olen ollut nyt syömättä siis minkään näköisiä karkkeja perjantain lauantain ja sunnuntain. Tänään minulla on ensimmäinen vapaapäivä, jonka olen päättänyt pyhittää niin sanotuksi cheat-päiväksi. Koska olen liian perso hyvälle, en ikinä onnistui

Jännittäviä uutisia!

 Minusta ei olekaan hetkeen aikaan kuulunut, osasyynä työt mutta myös minun yllätyksen takia. Olen viimeisien parin kuukauden aikana suunnitellut omia nettisivuja ja vihdoin ja viimein ne ovat valmiit! Siirrän siis kaiken blogi toiminnan sinne ja tämä blogi saa jäädä leijumaan tänne bitti avaruuteen. Uusien nettisivujen osoite on www.emiliakoivumaki.com  .  Menkäähän nyt siis tsekkaamaan niitä ja nauttikaa uudesta ulkoasusta!

Yhteinen elämä

Niin kuin jo aikaisemmassa kirjoituksessa teille jo vähän kerroinkin ja olette saattaneet Instagramista joitain kuvia nähdä, olen alkanut seurustelemaan erään Manun kanssa. Olemme tunteneet toisemme jo useamman vuoden ajan ja olemme olleet kavereita, mutta sitten kävikin ilmi että meillä on tunteita toisiamme kohtaan. Aluksi vain juttelimme kaikesta mahdollisesta mitä mieleen tuli ja huomasimme kuinka samanlaisia olemme. Meidän ajatukset tulevaisuudesta ja elämän "virstapylväistä" ja siitä milloin nämä tapahtuisivat, ovat hyvin saman tyylisiä. Koska kaikki loksahti meillä niin hyvin paikoilleen, olemme edenneet suhteessamme ehkä hieman vauhdikkaasti ja päädyimme melko nopeasti muuttamaan yhteen. Tällä hetkellä asumme uudenkarheassa rivitalokaksiossa rauhallisella perheystävällisellä alueella. Meidän yhteiselo on lähtenyt erittäin mukavasti käyntiin ja elämme sellaista rauhallista perhe-elämää, vaikkakin ensimmäinen kuukausi oli hieman yksinäinen. Kun irtisanoudun entisestä ty